Annonce
Horsens

Horsens-firma slår Lego af førstepladsen: Rema 1000 har Danmarks bedste image

Da Rema 1000 for flere år siden åbnede en af Horsens-butikkerne, var en kunde så taknemmelig, at hun troppede op til åbningen med kage til butikkens ansatte. En ny image-analyse viser, at flere forbrugere er glade for Rema 1000 - supermarkedskæden har indtaget førstepladsen på image-ranglisten, mens Lego må nøjes med andenpladsen. Arkivfoto: Morten Pape
Rema 1000 stryger igen til tops på image-ranglisten, som YouGov hvert år lancerer på baggrund af tusindvis af interview med landets forbrugere
Annonce

Horsens: Lego og Rema 1000 har i flere år afløst hinanden på førstepladsen på YouGov's danske Brand Index - i år må Lego se sig overhalet af supermarkedskæden fra Horsens.

Ranglisten er i Danmark baseret på en sammenligning af mere end 450 varemærker. Efter Rema 1000 og Lego følger stærke varemærker som Mobilepay, Matas, Lurpak, DR, Netflix, Ikea og Arla.

Hver dag interviewer YouGov 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, om deres holdninger til forskellige varemærker. Det munder ud i det årlige Brand Index, som udarbejdes på baggrund af mærkernes score inden for seks forskellige image-parametre: kvalitet, generelt indtryk, værdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshed.

Hos Rema 1000 vækker det glæde, at varemærket kontinuerligt ligger i toppen af YouGov's liste.

- Vi er meget glade og stolte af den flotte placering, siger kommunikationschef Jonas Schrøder, som tilføjer:

- Tusind tak til alle dem, som bakker op om os - vi vil gøre alt, hvad vi kan, for at leve op til placeringen fremadrettet.

Data til årets rangliste er indsamlet fra 1. oktober 2019 til 30. september 2020.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Danmark

Her er tallene, du ikke må se: 48 smittede med minkvariant i Region Midtjylland

Horsens

Nu gik det lige så godt: 26 nye smittede i Horsens Kommune

Annonce