Annonce
Horsens

Hay-selskab skifter navn - nu matcher det brandet

Selskabet, der nu hedder Hay A/S, tidligere Nine United Denmark A/S, har hovedkontor i den gamle toldbod på havnen i Horsens. Arkivfoto
Horsens-selskabet Nine United Denmark A/S har ændret navn til Hay A/S. Dermed hedder selskabet nu det samme som brandet, det er kendt for.

Horsens: Hay er navnet på det populære design-brand, som horsensianske Rolf Hay søsatte i 2002 i partnerskab med Troels Holch Povlsen.

Selskabet bag brandet har altid heddet noget andet - men nu skal det også hedde Hay.

Det fremgår af cvr-registret, hvor et navneskifte er slået igennem med virkning fra 1. april 2019.

Annonce

HAY A/S

  • Blev stiftet i 2002 af Rolf Hay og Troels Holch Povlsen.
  • I de første år hed selskabet BS Studio A/S. I 2013 skiftede det navn til Nine United Denmark A/S, og 1. april 2019 til Hay A/S.
  • Indtil 2017 var selskabet privatejet af Mette og Rolf Hay samt Troels Holch Povlsen.
  • I 2017 købte amerikanske Herman Miller 33 procent af selskabet. Rolf Hay ejer andre 33 procent, mens Troels Holch Povlsen ejer 34 procent.
  • Den globale møbelproducent Herman Miller betalte 66 mio. dollars, svarende til ca. 418 mio. kr., for sine 33 pct. af Hay A/S.
  • Herman Miller har desuden mulighed for at øge ejerandelen i fremtiden, og som et led i handlen købte amerikanerne også rettighederne til Hay-mærket i Nordamerika. Dét betalte selskabet ekstra fem mio. dollars for, svarende til knap 32 mio. kr.
  • Henrik Ellebæk Steensgaard er adm. direktør i selskabet.

Flere selskaber i Nine United-familien

Dermed er det et farvel til navnet "Nine United Denmark A/S", som selskabet hed indtil 1. april.

Moderselskabet Nine United A/S, der ejer lige godt en tredjedel af Hay, eksisterer endnu.

Det gælder også andre selskaber i Troels Holch Povlsens Nine United-familie. Blandt andet ejendomsselskabet Nine United Properties Denmark A/S, som for nylig købte en stor erhvervsejendom på Hattingvej, hvor Bent Hede Elektronik havde produktion indtil 2018.

Her holder Hay lagersalg i dagene 26.-30. april, og hvad ejendommen derefter skal bruges til, har ejendomsansvarlig Ole Stürup endnu ikke kunnet fortælle.

Ingen kommentar til navneskifte

Horsens Folkeblad har uden held forsøgt at få en kommentar fra Hay A/S til det nylige navneskifte i selskabet.

- Vi må desværre meddele, at Hay ikke har nogen kommentarer til navneskiftet, lyder det i en mail til avisen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

En hyldest til den gode idé - lad os få mere af den slags

Gode ideer kan vi aldrig få for mange af. Og når de så oven i købet bliver omsat i handling og er en gevinst, er der ekstra grund til at anerkende et godt initiativ. Sådan er det med Mai-Britt Therkelsen, der som leder af tøjafdelingen hos Blå Kors kunne se genbrugsguld gå tabt på grund af manglende hænder. Mange ville trække på skuldrene og ærgre sig, men heldigvis ville Mai-Britt Therkelsen det anderledes. Hun fik en god idé om at lave en sorteringscentral som et beskæftigelsesprojekt, og nu er det blevet til virkelighed med opbakning fra Horsens Kommune. Et initiativ, der har alle muligheder for at blive en gevinst for alle parter. Den slags kan vi ikke få nok af, og det er vigtigt at anerkende, når en idé på den måde bliver til virkelighed. Mai-Britt Therkelsens initiativ minder os alle om, at der i princippet ikke skal så meget til. Der må være masser af lignende ideer, der rumler og rumsterer derude i Horsens og opland. Lad os få dem på bordet. Alle kan måske ikke lade sig realisere, men hvorfor ikke hjælpe hinanden med at gøre hverdagen lettere og udnytte de ressourcer, vi har, bedst muligt. I dette tilfælde havde Mai-Britt Therkelsen en chef, der var på ideen, ligesom Horsens Kommune også bakkede op. Sådan er det med alle ideer. De kræver opbakning og støtte. Vi er alt for gode til at tale ting ned og skyde forslag ned med en halvdårlig, kvik bemærkning. Den slags er dræbende for folk med gode ideer og lyse indfald, og fremfor alt risikerer vi at smide guld på gaden. Husk det næste gang, du får en god idé eller bliver præsenteret for én af slagsen. Giv det en chance. Ikke noget med at sige: Hvorfor dog det? Støt og bak op og spørg i stedet dig selv og dine omgivelser: Hvorfor ikke? Det vil være til gavn for os alle på den lange bane, så hyld den gode idé og lad os får mere af den slags.

Erhverv For abonnenter

Håndværk og håndmadder giver smør på brødet: Otte nye regnskaber fra lokale firmaer

Annonce