Annonce
Horsens

Hay-selskab køber 6000 kvadratmeter fabriks-ejendom på Hattingvej - holder lagersalg sidst i april

I 2003 overtog Bent Hede Elektronik ejendommen fra Tagarno. Nu har Nine United købt ejendommen af elektronik-virksomhedens tidligere ejere, Bjarne Stenberg og Poul Martin Bøtker. Arkivfoto: Søren E. Alwan
Fabriks-ejendommen, hvor BHE - tidligere Bent Hede Elektronik - havde produktion indtil udgangen af 2017, er solgt. Køber er Nine United, et af selskaberne bag design-succesen Hay.

Horsens: Nine United A/S har købt ejendommen Hattingvej 5.

Nine United er serviceselskab for en række selskaber i Nine United familien, herunder blandt andet Hay, Studio 9 og De 5 Gaarde.

Den cirka 6000 kvadratmeter store ejendom har tidligere huset Bent Hede Electronic - eller BHE, som virksomheden hed de sidste år, inden den i 2017 blev købt af Tarm-selskabet GPV International A/S.

I løbet af 2017 flyttede GPV produktionen ud af Horsens. Ved årsskiftet til 2018 var lejemålet opsagt, og ejendommen blev kort efter sat til salg.

- Det er en meget god beliggenhed og en god og flot bygning, som vi ser mange muligheder i, siger Ole Stürup, ejendomsansvarlig i Nine United Properties Denmark A/S.

Annonce
Vi kan se rigtig mange muligheder med ejendommen, men vi har ikke fastlagt noget konkret endnu, udover lagersalget.

Ole Stürup, ejendomsansvarlig i Nine United Properties Denmark A/S

Fem dages lagersalg

Konkrete planer for ejendommens brug i fremtiden har Nine United dog ikke endnu, fortæller han.

- Men nu og her skal vi først og fremmest bruge den til en midlertidig begivenhed.

- Vi rykker ind og holder Hay-lagersalg i dagene fra 26. til 30. april, siger han.

Det populære design-brand Hay har desuden permanent outlet-salg fra butikken Hay Flea Market, der drives i samarbejde med Jacobsen Plus i Casa-domicilet på Havnen 3, og dét laves der ikke om på, understreger Ole Stürup.

Arbejder videre efter lagersalg

Ole Stürup ønsker ikke på nuværende tidspunkt at komme nærmere ind på, hvilke konkrete muligheder, selskabet ser for ejendommen i fremtiden.

- Det arbejder vi videre med efter lagersalget, siger han.

Nine United har hovedkontor i den gamle toldbod på Havnen 1, og her har cirka 180 ansatte deres arbejdsplads.

BHE-ejendommen

Bent Hede Elektronik overtog i 2002 ejendommen fra virksomheden Tagarno.

Ejendommen blev i første omgang udbudt til en pris på 25 millioner kroner.

Udbudt til 25 millioner

Salgsprisen på ejendommen er endnu ikke offentlig, og parterne ønsker ikke at oplyse den aktuelle pris.

I 2006 blev den handlet til en pris på cirka 24,6 millioner kroner, og i 2018 blev den udbudt til 25 millioner kroner.

Den offentlige ejendomsvurdering er 20 millioner kroner, mens grundværdien er 860.300 kroner.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Horsens

Borgmester vil diskutere togstop i Hovedgård: Det ligger lige til højrebenet

Leder For abonnenter

Leder: Tre broprojekter kæmper om politikernes gunst

En bro fra Kalundborg til Hou over Samsø? En ny Lillebæltsbro, enten ved siden af den gamle eller måske som en forbindelse fra Bogense til Juelsminde? Eller hvad med en bro fra Faaborg på Fyn til Als? Visionerne om nye broer, der kan forbinde Vest- og Østdanmark er mange. Og for mange til, at de alle kan blive til virkelighed. Groft sagt er der tre store bro-ønsker: en Kattegatbro, en ny Lillebæltsbro og en Als-Fyn-forbindelse. To af dem kan komme til at sætte meget markante aftryk i Østjylland. De seneste dage har regionsrådsformand i Syddanmark Stephanie Lose (V) gjort sig til talsmand for, at der er brug for en samlet analyse af de tre bro-ønsker. Det er såmænd ikke første gang, hun ytrer den holdning. Det gjorde hun også i efteråret. Men det gør ikke hendes budskab mindre vigtigt eller aktuelt. Det er sindssygt vigtigt, at politikerne på Christiansborg får en analyse, der tager højde for alle tre broprojekter. For ”det kan ikke undgås, at de påvirker hinanden. Det er store projekter, og derfor giver det mening at se det i en sammenhæng,” som Stephanie Lose siger. Og uden en samlet analyse er det yderst svært at gennemskue, hvad der er den bedste løsning. Der er så mange ting, der skal tages i betragtning: nuværende og fremtidige trafikbehov, hensyn til miljøet, påvirkning af natur og boligområder, økonomi, holdbarhed osv. Samtidig er der meget stærke interessegrupper, der - oftest funderet i en geografisk tilknytning - arbejder ihærdigt for én bestemt løsning. Ud fra devisen, at det handler om at råbe op, hvis man vil have indflydelse. Det er godt og demokratisk, men de, der skal træffe beslutningen, har brug for at blive klædt på til at kunne se mere end de forskellige lokale behov for en bro. De skal have et overblik. Umiddelbart synes jeg, at en ny Kattegatforbindelse lyder attraktiv. Men det vil blive en meget dyr bro, så kan vi for de samme eller færre penge få en anden trafikal løsning, der er bedre? Jeg ved det ikke. Men det skal politikerne helst vide, inden de skal beslutte sig. Så kom med den analyse.

Annonce
var adsmtag = adsmtag || {}; adsmtag.cmd = adsmtag.cmd || [];