Annonce
Horsens

Højt humør og højt hår i Egebjerg IF til håndboldens dag 2020

Der var højt hår blandt deltagerne i hallerne i Egebjerg. Privatfoto

Egebjerg: I Egebjerg IF blev byens nye idrætshal indviet, da mere end 200 af byens borgere greb bolden og deltog i håndboldens dag i weekenden.

Håndboldens Dag har fokus på, at alle kan være med, så Egebjerg IF havde sammensat dagen med forskellige aktiviteter, boldlege og spil, hvor hele familien kunne være med.

En populær aktivitet var five-a-side, som er et fem-mod-fem spil på to tredjedele af en normal bane for målgruppen 30+ .

Her fik både erfarne håndboldspillere og nysgerrige begyndere mulighed for at have det sjovt med bløde bolde uden harpiks.

Begge haller summede af liv fra kl. 14 og hele eftermiddagen.

- Vi har haft en forrygende god dag, hvor byens puls i den grad kunne mærkes. Vi er superglade for den gode opbakning og håber, at alle, der har været forbi, har oplevet en sjov dag med håndbold, som har givet lyst til at komme igen. Samtidig er vi taknemmelige for og stolte over klubbens stærke fællesskab, der har fået flere end 30 frivillige til at bidrage, siger Kristina Rahbek Schmidt fra Egebjerg IF Håndboldudvalget.

Annonce
Five a side for voksne var en stor succes i Egebjerg. Privatfoto
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Leder: Hovedgård skal vælge mellem turbo eller første gear

Det var lidt af en bombe, borgmester Peter Sørensen lod springe i begyndelsen af januar under en ellers fredelig nytårskur på ældrecentret i Hovedgård. Efter flere år i en mølpose løftede han ønsket om et togstop i den gamle stationsby mellem Horsens og Aarhus ud i det fri. Som bekendt er det hans socialdemokratiske partifæller, der danner regering, og det er formentlig ingen tilfældighed, at emnet lige netop i år var et vigtigt element i talen på Skovly. En af regeringens store uløste opgaver er at indgå et bredt forlig om den fremtidige infrastruktur, både hvad angår vej- og togtrafik. Dansk Folkeparti har for længst meldt sig ud af den gamle togfond-aftale, og det smalle infrastrukturforlig fra foråret 2019, som den daværende borgerlige regering indgik netop med DF, er lagt på is. I stedet har transportminister Benny Engelbrecht meddelt, at han vil gå efter et nyt bredt forlig om infrastrukturen og puste nyt liv i aftalen om togfonden. Ingen af delene står øverst i regeringens arbejdsprogram, men mon ikke Horsens-borgmesteren har vurderet, at det er god timing at starte nu, hvis de lokale kræfter skal mobiliseres og være med til at overbevise folketingspolitikerne om, at Hovedgård skal have et togstop. Derfor er det en vigtig beslutning, de lokale borgere og i første omgang lokalrådet skal træffe: Vil vi helst fortsætte i det nuværende tempo, hvor der stille og roligt bliver bygget nye lejligheder og solgt nogle få byggegrunde - eller vil vi have sat turbo på udviklingen? Der er ingen tvivl om, at Hovedgård vil blive yderst attraktiv som pendlerby i forhold til Horsens og i endnu højere grad Aarhus, hvis der kommer et togstop. I dag begrænser tilbuddet om offentlig trafik sig til busrute 202, og det tager ca. en time at komme til Aarhus og 25 minutter til Horsens. Hovedgård har før vist, at den rummer masser af initiativ og sammenhold. Ellers var der aldrig blevet sat gang i så stort et halbyggeri, som tilfældet er. Nu skal byen bare finde ud af, om den endnu engang er klar til at sætte alt ind for at få et togstop.

Annonce
var adsmtag = adsmtag || {}; adsmtag.cmd = adsmtag.cmd || [];