Annonce
Østjylland

Fokus på turisme: Kronjylland kan blive sommerens nye turist-hit

Brændstofselskabet G'on sætter fokus på lidet kendte perler i Danmark som inspiration til de mange anskere, der vil komme til at holde ferie hjemme i år.
Brændstofselskabet Go’on sætter fokus på det ikke så kendte Danmark
Annonce

KRONJYLLAND: VisitUdkantsDanmark.dk er danskernes nye turistguide til det ukendte Danmark. Den nye hjemmeside vil gennem sommeren guide danskerne rundt i deres eget land til små hemmelige områder, som de hidtil ikke anede eksisterede. Samtidig skal kampagnen sparke gang i det lokale Danmark igen efter Corona-nedlukningen.

- Vi kender alle følelsen af at have opdaget en lille perle, som alle de andre turister ikke havde opdaget på ferien. Det kan være en lille lokal restaurant nede i en sidegade, vingården, som en af de lokale viste dig hen til, eller et tilfældigt møde med en lokal, som guidede dig til et smukt uspoleret naturområde, lyder det fra visitudkantsdanmark.dk

Det er de oplevelser, som visitudkantsdanmark.dk skal give danskerne, når de i år skal holde ferie herhjemme i Danmark. Og de bedste til at finde et lokalområdes perler er selvfølgelig de lokale. Derfor er jagten nu gået ind på at finde lokale borgere, som vil afsløre deres områdes mest interessante steder.


Alle os der til daglig færdes i de skønne yderområder i Danmark, ved jo godt, hvor de lokale perler findes, men der bor fire millioner danskere i de store byer, og hvor vil det være skønt at kunne guide dem til steder, de ikke kendte i forvejen

Steffen Damsgaard, formand for Landistrikternes Fællesråd


Der er allerede meldt spændende steder ind i Kronjylland, det er f.eks. Fussingø, RetroWorld og Havnø Mølle.

Annonce

Go’on-kampagne

Kampagnen er igangsat af det danske brændstofselskab Go’on, som i sin forholdsvise korte levetid har skabt en solid forretning på at etablere tankstationer i de områder af Danmark, som de store multinationale brændstofselskaber er flygtet fra. Og dermed har de skabt lokal erhvervsudvikling i de mindre byer.

- Alle os, der til daglig færdes i de skønne yderområder i Danmark,  ved jo godt, hvor de lokale perler findes, men der bor fire millioner danskere i de store byer, og hvor vil det være skønt at kunne guide dem til steder, de ikke kendte i forvejen. Derfor håber jeg, at rigtig mange danskere vil melde deres lokale turistperle, så vi kan få skabt mere turisme og erhvervsudvikling i nogle af de områder af Danmark, som hidtil ikke har været kendt for turisme, siger Steffen Damsgaard, formand for Landdistrikternes Fællesråd.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Debat

Debat: Landbrugets CO2-udledning

Annonce