Annonce
Erhverv

Et skulderklap til de ansatte: 86 procent er tilfredse med jobcentret

Ifølge en ny undersøgelse fra KL er 86 procent af de virksomheder, Jobcenter Horsens er i kontakt med, tilfredse med kontakten. Arkivfoto: Morten Pape
En ny undersøgelse fra KL viser, at 86 procent af virksomhederne er tilfredse med deres kontakt til jobcentret i Horsens. Det er bedre end gennemsnittet.

Horsens: Jobcenter Horsens gør et godt stykke arbejde.

Det mener flere end fire ud af fem virksomheder, der er i kontakt med jobcentret, ifølge en ny undersøgelse, som er gennemført af Kommunernes Landsforening.

Her er virksomhederne blevet spurgt, om de er tilfredse med kontakten til jobcentret, der blandt andet hjælper virksomhederne med at finde arbejdskraft, og 86 procent svarer enten, at de er tilfredse eller meget tilfredse.

Undersøgelsen, der rummer svar fra 189 virksomheder, vækker begejstring hos Tanja Nyborg, direktør for uddannelse og arbejdsmarked i Horsens Kommune.

- Vi skal være glade for det her resultat. KL har gennemført undersøgelsen i 12 kommuner, og her har 80 procent af virksomhederne i gennemsnit været tilfredse. Når svarene er så positive i Horsens, hænger det meget vel sammen med, at vi er hurtige til at finde de rette medarbejdere til virksomhederne, siger Tanja Nyborg.

Annonce

Undersøgelsen

KL gennemfører på vegne af Jobcenter Horsens kvartalsvise undersøgelser af virksomhedernes tilfredshed med Jobcenter Horsens.

Resultatet fra undersøgelserne i første og andet kvartal af 2019 viser, at 86 procent af virksomhederne er tilfredse eller meget tilfredse med kontakten til jobcentret.

I første kvartal modtog 539 virksomheder undersøgelsen, og 35 procent svarede. I andet kvartal modtog 532 virksomheder undersøgelsen, og 31 procent svarede.

I undersøgelsens uddybende kommentarer roser virksomhederne blandt andet Jobcenter Horsens for god kommunikation, god service, hurtig respons og let tilgængelighed.

De virksomheder, som ikke er tilfredse, efterlyser blandt andet bedre opfølgning på borgere og bedre respons på virksomheders henvendelser.

Rart med et overblik

Også Lisbeth Torfing (EL), der har det politiske ansvar for jobcentret som formand for beskæftigelses- og integrationsudvalget, er glad for undersøgelsens resultat.

- Det er rart at få et systematisk overblik, for vi hører ofte mest om dem, som har problemer i samarbejdet med jobcentret. Det her er et klap på skulderen til medarbejderne, siger hun.

Blandt de virksomheder, som ikke er tilfredse med kontakten til jobcentret, lyder forklaringerne i undersøgelsen blandt andet, at jobcentret kan blive bedre til at følge op på borgerne og bedre til at svare på henvendelser fra virksomheder.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce