Horsens: Der var ikke den store bekymring at spore hos Bytorv Horsens' ejere, da Tøjeksperten tidligere på året lukkede butikken med den gode udsigt til Søndergade. Beliggenheden var simpelthen for attraktiv til, at det kunne blive et problem at finde en ny.
Og nu er afløseren så også fundet. Modetøjskæden Kings & Queens, hvis primære målgruppe er unge mænd og kvinder i alderen 15-35 år, åbner sin 21. danske butik i Bytorv Horsens. Lokalerne bliver en smule større end Tøjekspertens.
- B.young lukker desværre sin butik, og sammen med Tøjeksperten erstatter vi det med næsten 700 kvadratmeter god mode til unge drenge og piger. Men det er ikke kun størrelsen, der betyder noget her. Det bliver en ankerbutik i centret, fordi Kings & Queens er en populær destination, der er efterspurgt hos kunderne, siger centerdirektør Anette Vestergaard.
Henvendelser om Horsens
Kings & Queens fører mærker som Fila, Moss Copenhagen, Tommy Hilfiger og Calvin Klein, og kæden har flest butikker på Sjælland, men også seks i det jyske, heriblandt Kolding og Aarhus.
- Horsens er ét af de områder, hvor vi får flest henvendelser omkring åbning af Kings & Queens, og vi vurderer, at byens enormt positive udvikling giver basis for et stort multibrand koncept som Kings & Queens, siger direktør Carsten Plambæk i en pressemeddelelse.
- Centret har fået nye ejere, og vi har stor tillid til, at de med deres erfaring og de investeringer, de foretager i centret, får etableret et godt og gennemarbejdet center med velfungerende butikker, tilføjer han med henvisning til Scandinavian Shopping Center Partners, der 15. august runder et år som ejere af Bytorv Horsens.
Donutkæde starter i Horsens
Lige nu er bytorvet i gang med en gennemgribende renovering af centret, og inden for en måned udvides arbejdet, da man går i gang med at etablere gangbro over torvet og skifte noget af gulvet, ligesom der også laves nyt lys.
Op til efterårsferien skal det samt toiletter og indgangspartierne stå klar, og det skal - som minimum - to nye madsteder også.
Anette Vestergaard, centerdirektør i Bytorv HorsensInden for fashion vil vi gerne udvide - og gerne mod det lidt yngre publikum. Det er også i samme tråd, at der kommer juice og donuts, så vi får mere bredde på og både rammer familierne og de unge.
Det ene er Funky Donuts, der åbner sin første butik i Bytorv Horsens. Den får adresse i den tidligere hælebar.
- Vi er rigtig stolte over, at vi er det første sted, hvor Funky Donuts åbner. Det bliver rigtig spændende, og donuts er bare meget oppe i tiden lige nu, siger Anette Vestergaard.
Juice med salat og bagels
Under rulletrapperne har der engang været juicebar, og sådan bliver det snart igen - dog i et udvidet og forbedret format.
- Det bliver lavet af nogle, der har nye tanker og planer, og det bliver ikke kun smoothies, men også tag selv-salatbar og bagels, så der kommer mere på tallerkenen.
- Vi arbejder tæt sammen i forhold til at lave noget med et andet udtryk end det tidligere, der var lidt gråt i gråt. Det får noget kant, så det ikke kommer til at gemme sig under rulletrappen, siger Anette Vestergaard.
Juice- og salat-baren bliver med fokus på to-go, men der vil også komme siddepladser, fortæller centerdirektøren, der helt generelt kan mærke efterspørgsel på flere siddemuligheder.
Bedre mix af butikker
Navnet på stedet og de nærmere planer kommer senere, men kontrakterne er underskrevet, og det er de sidste detaljer, der nu arbejdes på.
Overordnet set er mere fashion og mere mad nogle af de områder, hvor Bytorv Horsens gerne vil stå stærkere.
- Inden for fashion vil vi gerne udvide - og gerne mod det lidt yngre publikum. Det er også i samme tråd, at der kommer juice og donuts, så vi får mere bredde på og både rammer familierne og de unge. Vi kigger meget på, hvordan vi får mixet butikkerne, så vi har til alle, siger centerdirektøren.
Der er endnu ingen bestemt åbningsdato på de nye butikker, men de skulle gerne åbne senest op til efterårsferien, fortæller Anette Vestergaard.
B.young har sidste åbningsdag lørdag 15. august.