Annonce
Leder For abonnenter

Det mener avisen om omskæringslægen: Der er huller i sundhedssystemet

Der var jo en mening med, at han fik udstedt et forbud i første omgang.

Som PLUS abonnent får du adgang til flere hundrede PLUS-historier. Nyheder, baggrunde, analyser, interviews, portrætter og kommentarer. Den bedste lokale dækning.
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Læserbrev

Som jeg ser det, skal der laves en tunnel under Horsens Fjord

Læserbrev: Som det fremgår af avisen, er der nogen diskussion om, hvorvidt infrastrukturen i byen virker nu og i fremtiden. Som tidligere vognmand med domicil på Endelavevej sidst i 1990'erne besluttede byens daværende borgmester, Vagn Ry, at der skulle gøres en indsats, for at den tunge trafik kom uden for byen. Sammen med DSV flyttede vi til Lund, og det gav virkelig luft i byen, som var meget tiltrængt, da Bilka var kommet til midtbyen. Nu har man så etableret en ringvej syd om byen, og den skal forlænges, så den kommer ned til havneområdet og midtbyen. Det vil give trafikkaos omkring Bilka igen og videre hen til Niels Gyllingsgade, for trafikken til Østbyen og Odder skal nødvendigvis den vej. Har man tænkt på, at det er at føre en omfartsvej lige ned i midtbyen? Det har jeg ikke set ske før andre steder. Som jeg ser det, ikke mindst af hensyn til fremtiden, så skal der laves en tunnel under Horsens Fjord, så omfartsvejen kan føres op til den gamle Aarhus-landevej og videre til omfartsvejen ved Bygholm. Så vidt jeg har hørt, pønser man på at lave en tunnel under Kolding Fjord, og det kunne være en god ide at kopiere den. I forbindelse med en tunnel slipper man også for at overbelaste både Langmarksvej og ikke mindst Vestergade, hvor der slet ikke er plads til tung trafik. Med hensyn til midtbyen er det i min optik helt forkert, at man laver en gennemgående vej gennem byen med kun ét spor i begge retninger flere steder og med en bred midterrabat. Politibiler og ambulancer har jo svært ved at komme igennem i myldretiden. Udkørslen fra politistationen hen til Niels Gyldings Gade med lysregulering er i min optik ikke særligt godt gennemtænkt. Der kommer kun en-to biler til venstre ad gangen. Fra mit kontor på 10. sal i Horsens Hus kan jeg tydeligt se, hvor store problemerne er. Ærgerligt at den gode rundkørsel ikke kunne bevares, men det er nok byggeriet på Kvickly- grunden, der er skyld i dette. Det varer heller ikke længe, inden der kommer en masse mennesker, som skal bo i området, og det bliver det bestemt ikke bedre af. De, som kommer til at bo helt ned til åen, er der bygget en bro til, så de kan komme derfra, og mange af dem vil lande i det fatale lyskryds. Helt sikkert er det også, at når Campus bliver færdigbygget, vil det yderligere belaste midtbyens infrastruktur.

Erhverv For abonnenter

Fra drøm til mareridt: Min livsdrøm er væk, men jeg tænker mere på stand-lejerne end på mig selv

Annonce