Annonce
forside

Boutique Noir åbner på tirsdag

Det er Marianne Nørmark, der står bag den nye Boutique Noir. Arkivfoto: Søren E. Alwan
På tirsdag åbner modeforretningen Boutique Noir i Hospitalsgade 3, hvor Dictes netop er lukket.

Indehaver er Marianne Nørmark, der før havde Boutique Noir i Brædstrup. Den lukkede hun i 2011, men efter en pause, hvor hun bl.a. har arbejdet hos Dictes, er hun nu klar til at overtage Dictes-lokalerne med sin Boutique Noir.

Modebutikken fører mærker som danske "Bitte Kai Rand" og "Ivan Grundahl", tyske "Annette Görtz" og "Oska", italienske "Sarah Pacini" og svenske "Hunkydory".

Boutique Noir har også en forkærlighed for italiensk design inden for både tasker og sko, bla. mærker som "Majo" og "Air step".

Noir overtager en stor kundegruppe efter Dictes, der lå på adressen i 10 år og bl.a. blev årets butik hos City Horsens.

- Noir fortsætter i samme gode spor med de samme mærker, samme positive ånd og god kundeservice. Det skal altid være hyggeligt at komme i butikken, hvor vi gør meget for, at kunden føler sig velkommen, fortæller Marianne Nørmark.

- Mange kvinder vil gerne have noget ekstraordinært, som både er god stil, har god pasform og giver dem udstråling. De er trætte af kædebutikkerne og vil gerne de små modeperler som Noir. Vi har mange kunder fra hele Tretantområdet og Nr. Snede, Give, Billund og fra Skanderborg, som finder frem til os, fortæller Noir-ejeren.
Hun vil selv være i butikken hele ugen og får hjælp af Inge Sandager, som kunderne kender fra Dictes. Når butikken er kommet på plads, vil Marianne Nørmark også udvide med salg på nettet.

Torsdag 12. februar holder Boutique Noir så en decideret åbningsreception for alle kunder og venner af huset, mens der 13.-14. festes videre med et lille glas og lidt sødt.
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Der er alt for mange ludomaner

Kampen mod cigaret-reklamer har ikke været forgæves. Det har givet gode resultater i kampen mod den usunde tobak. Nu er tiden inde til endnu en kamp, nemlig reklamerne mod spil. Der er alt for mange ludomaner. Det er lige så ødelæggende som tobakken. Mange er lette at friste, og det vrimler med reklamer for alle slags spil. Jeg ser det ikke som noget problem, når Brian Laudrup står frem og fortæller om sine afgørende mål. Men når det ene almindelige menneske efter det andet sidder og fortæller omverdenen om de gevinster, de har vundet, er det et helt andet problem. Hvis de virkelig vandt så meget, som de fortæller om, ville spilselskabet være konkurs for længst, og det ville ikke have penge til at betale for tv-reklamerne. Når de alligevel laver den type reklamer, er det selvfølgelig, fordi der er svage sjæle, der kan blive fristet. Når man ser reklamer, tænker mange: "Tænk, hvis det var mig. Jeg vil også gerne en tur sydpå". Det er bare så sjældent, det lykkes. Jeg kan sagtens lade mig friste til at købe en lottokupon eller kaste mig over et skud på Oddset, men her oplever jeg virkeligheden. Det er bare så lidt, der kommer i gevinst, og som regel en del mindre, end jeg har spillet for. Oddset er et videnspil, så her er man selv ude om det, men det er sjældent, man rammer odds 116 med gevinst, som de taler om i reklamerne. Der kan være ganske muntre reklamer undervejs, men de har kun ét formål: At skaffe nye kunder i fælden. Jeg har ondt af de familier, der får deres økonomi ødelagt af ludomaner. Det er så fristende. Man skal huske på, at spilselskaberne tjener styrtende med penge, og taberne er os, der køber lotto-kuponerne. Danmark har en gruppe af ludomaner. Vi har ikke brug for engelske tilstande, hvor fodboldmillionærer har spillet hele deres formue op i en naiv tro på, at der var penge at hente i selskaberne. Sæt ind over for reklamerne. Vi har ikke brug for flere ludomaner.

Hedensted For abonnenter

Tilsynssag: Når man ender i denne situation, er der selvfølgelig noget, man ville ønske, at man havde gjort anderledes

Annonce