Annonce
Erhverv

Bestseller starter shopping via tv

Bestseller i Brande vil gå nye veje med e-handel. To af koncernens tøjmærker lancerer nu live shopping på tv. Arkivfoto: Mikael Lund
Bestseller går nye veje med e-handel og prøver live shopping.

Brande: Mandag 22. februar blev Name It det første Bestseller-mærke, der lancerede en live shopping-tv-platform, som får navnet Name It Live.

Name It Live udsendes flere gange om ugen, lejlighedsvis med fremtrædende danske influencere som værter eller gæster.

- Vi er meget stolte af at være det første danske børnebrand nogensinde, der lancerer en live shoppingudsendelse. Dette er en unik mulighed for os at kommunikere med vores kunder på en helt ny måde. I livestreams vil vi sætte fokus på stilarter og trends, men også dele mere uddannelsesindhold som vores Better Materials-program, siger Matilde Louise Damsgaard, der er international marketing manager hos Name It.

Annonce

Vero Moda også med

Et andet Bestseller-mærke, Vero Moda, forventer at gå live fredag 26. februar med en "løbetur" på tre shows på tre dage med indledende fokus på Danmark, Holland og Tyskland.

- Ser man på statistikker, steg live-visninger på Facebook med 50 procent under nedlukningen, mens visningerne på Instagram steg med 70 procent. I mellemtiden forventer 89 procent af forbrugerne at øge deres live shopping i det kommende år, forklarer Vero Moda's Digitale B2C Team Leader Anne-Katrine Bjerregaard Madsen.

- Så der er ingen tvivl om, at live-formatet er super relevant, og den retning, detailhandlerne skal gå. En anden super vigtig ting at bemærke er, at forbrugerne ønsker bevis, før de køber, og de ønsker at blive beroliget. Menneskedrevet indhold som influencer-livestreams er derfor en fantastisk måde at skabe tillid på, tilføjer hun.

Annonce

Stort i Kina

Live shopping har haft stor vækst i Kina i løbet af det seneste år, og derfor mener Bestseller, at det vil være den næste store tendens inden for e-handel.

Omsætningen fra live shopping i Kina mere end fordoblet i 2020 til at repræsentere 10 procent af alle e-handelsindtægter.

Name It og Vero Moda har sat sig i forbindelse med en af verdens førende udviklere af live shopping – Bambuser – for at udvikle deres respektive platforme.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
AC Horsens

Se målet og den vilde jubel: AC Horsens tager sejren i sidste sekund

Coronavirus

Live:  Hver fjerde med corona er ikkevestlig indvandrer eller efterkommer

Annonce