Annonce
Kultur

Bestseller-støtte skaber lokal glæde

Street Art- festivalen er et af de projekter, der modtager støtte fra Bestsellers nye Brande-pulje. Festivalen tiltrækker mange turister. Arkivfoto
Seks lokale projekter får støtte fra Bestseller-pulje.

Brande: Som tidligere omtalt har modekoncernen Bestseller valgt at etablere en pulje, som lokale foreninger kan søge støtte fra. Nu er de første midler uddelt til seks initiativer til gavn og glæde for lokalsamfundet.

Forhenværende turistchef Jette Nielsen har på vegne af den internationale Street Art Festival fået støtte fra Bestsellers nye Brande-pulje. Hun forklarer, hvordan det er med til at gøre en forskel for folk i Brande:

- Street Art Festivalen har gjort brandeborgerne stolte af deres by og af at kunne vise den frem til gæster og turister fra nær og fjern. Det er jo alene sket på baggrund af Bestsellers og andre virksomheders støtte, og det er jo noget, der også gør dem loyale og taknemmelige overfor virksomhederne, siger hun.

Bestseller har gennem mange år støttet en lang række projekter i Brande, og med oprettelsen af den nye pulje søger virksomheden endnu engang at støtte lokale ildsjæles arbejde med udviklingen af lokale foreninger.

- Vores mål med den nye Brande-pulje er, at vi kan støtte de projekter og initiativer, som vi anser som mest væsentlige for både lokalsamfundet og for Bestseller. Ved at samle det i en pulje, som kan søges én gang årligt, får vi de bedste betingelser for at vælge de rette projekter, fortæller Bestsellers kommunikationschef, Jesper Stubkier.

Annonce

Stor betydning for byen

De seks udvalgte projekter er Brande Taekwondo Klub, Bondegården Brande, Urban Street Zone, Teaterkompagniet, Verdensmiddag og Street Art Festivalen.

Med Brande-puljen søger Bestseller at gøre en konkret forskel for lokalområdet i og omkring Brande og herigennem gøre Bestseller-medarbejdere stolte. Derfor er det også et bredt udsnit af initiativer, virksomheden har støttet i denne første runde.

For de lokale initiativer har det en stor betydning, at Bestseller husker sine rødder, forklarer Majbrit Gasbjerg fra Bondegården Brande - den tidligere 4H-gård:

- Det betyder rigtig meget for byen, at Bestseller, selvom det er blevet mega stort, faktisk stadig tænker meget på, hvor det kommer fra.

Det samme billede ser sognepræst Anne Dolmer fra Verdensmiddag:

- Jeg tror, der er sådan en stolthed i Brande – og en eller anden form for solidaritet, at Bestseller er lokal.

I forbindelse med uddelingen har Bestseller fået lavet en lille film, hvor kan man komme helt tæt på de seks initiativer, der har modtaget et sponsorat fra Brande-puljen og høre mere om, hvad det har betydet for dem.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Kultur

Verdensberømt horsensianer skal fylde mere efter ansigtsløft til museet

Annonce