Digitalt

Anmeldelse: MIB International er flot men let underholdning

Men In Black: International er endnu en reboot af en kommerciel succesfuld film-serie. MIB-filmene med Will Smith og Tommy Lee Jones sluttede med bravour - treeren var den bedste i serien, men MIB: International kan desværre ikke nå op på niveau med hverken dén eller etteren. Chris Hemsworth og Tessa Thompson gør ellers, hvad de kan. De har kemi og er så sjove og troværdige, som manuskriptet tillader dem. Det er historien, det kniber med, og det kan de flotte effekter og actionscener ikke dække over. Alligevel sidder jeg efter at have set MIB: international og håber, at der kommer en opfølger - med Hemsworth og Thompson, men med bedre manuskript.

Filmen er som skabt til UHD med masser af action, flotte computereffekter og et lydspor, der er pakket med eksplosioner, skud og bastung musik. Det ser flot ud i 2160p, og med HDR10 kommer alle de imponerende CGI-detaljer flot til live. Lyden er formidabel i Dolby Atmos, og MIB: International er en af de film, der egner sig til at demonstrere både skærm og lyd.

Ekstramaterialet består af en stribe meget korte features, interviews, gag-reels og lignende. Det er en tynd kop te, og når man tænker på MIB's historie af film og tegneserier, kunne der let være meget mere at komme efter her.

Alt i alt er MIB: International bedre, end nogle af anmeldelserne indikerer, men Hemsworth og Thompson kan desværre ikke redde et håbløst manuskript. MIB: International er på billed- og lyd-siden en meget imponerende UHD-udgivelse, som virkelig kan vise, hvad din skærm og hjemmebiograf kan præstere.

MIB: International er ude nu på UHD, blu-ray og dvd.