Annonce
forside

27-årig mand smidt ud fra Hemingway's efter numse-befamling- så gik han amok på dørmændene

En 27-årig mand fra Flemming blev natten til lørdag anholdt, efter han først befamlede en kvinde på Hemingway's i Horsens og senere opførte sig voldeligt over for stedets dørmænd. Arkivfoto

Horsens: En 27-årig mand fra Flemming blev natten til lørdag kl. 1.58 anholdt i Rædersgade i Horsens, efter han opførte sig voldeligt og råbte og skreg af nogle dørmænd, der havde smidt ham ud fra natklubben Hemingway's.

Inde på natklubben havde manden flere gange befamlet en 19-årig kvinde fra Horsens.

- Han befølte hende på numsen. Det var ikke bare et klap, men en meget kraftig befamling i nærheden af kvindens underliv, fortæller vagtchef Arno Rindahl Petersen fra Sydøstjyllands Politi.

Da dørmændene bad den 27-årige om at forlade Hemingway's, blev han meget vred.

- Han skubbede til dørmændene og udviste en voldelig adfærd. Han blev anholdt og sigtet for både blufærdighedskrænkelse og for overtrædelse af ordensbekendtgørelsen, fortæller vagtchefen.

Den 27-årige blev løsladt igen, efter han var blevet afhørt af politiet.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Vi har meget til fælles med tyskerne: Tunnelen bliver en klar gevinst

Tysklands rigsrevision, Bundesrechnungshof, har kørt tunnellen under Femern Bælt gennem et regneark og fundet ud af, at den faste forbindelse ikke nødvendigvis kan betale sig set fra den tyske side af grænsen. Revisionen har kalkuleret, at det vil koste omregnet godt 26 milliarder kroner at gennemføre den nødvendige udbygning af veje og jernbaner. Den udgift står muligvis ikke mål med gevinsterne fra en fast forbindelse, mener man. Dette har skabt fornyet røre om projektet blandt tyske politikere. Her har De Grønne hele tiden været skeptiske og kræver nu, at planen tages op til fornyet overvejelse. Set med danske briller minder det om den debat, der udspandt sig før byggeriet af Storebæltsbroen. Den var helt overflødig, det var så hyggeligt at drikke dårlig kaffe på DSB’s færger, og brobyggeriet kunne ødelægge vandmiljøet, lød nogle af argumenterne dengang. I dag ville næppe nogen undvære broen, der ikke kun fysisk, men også mentalt har bundet Danmark meget bedre sammen. År for år sætter trafikken rekord, og investeringen på over 26 milliarder frem mod åbningen i 1998 bliver derfor tilbagebetalt noget hurtigere end de 37 år, der oprindelig blev budgetteret med. Ganske det samme vil formentlig ske for tunellen under Femern Bælt. Naturligvis skal den slags megaprojekter gennemtænkes grundigt. Alle aspekter i forbindelse med såvel økonomi som økologi må tages i betragtning. Ikke desto mindre er der ikke nogen grund til dommedagsscenarier, viser erfaringerne fra Storebælt. Naturligvis er det en indlysende fordel for såvel Danmark som de øvrige, nordiske lande, at der bliver nemmere fysisk adgang til det vigtige, tyske eksportmarked. Derfor er Danmark også villig til at finansiere tunnelbyggeriet. Men det handler ikke kun om penge. Vi har meget tilfælles med vores tyske nabo og kan inspirere hinanden til gensidig gavn. Det ved vi i det dansk-tyske grænseland. Samme oplevelse fortjener det grænseland, hvor indbyggerne indtil videre er adskilt af vand.

Annonce