Mobilen er blevet det nye økonomiske kontrolcenter


Mobilen er blevet det nye økonomiske kontrolcenter

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Computeren er skiftet ud med mobilen: knap 70 % af danskerne bruger mobilen til dagligt at gå på nettet. Mobilens primære funktion er af økonomisk karakter, bl.a. bruges telefonen til at optage lån.

I løbet af de seneste år er mobilen blevet den primære vej til internettet for mange.

Ifølge DR’s undersøgelse “Medieudvikling 2015” går ca. 64 % af danskerne på nettet via mobilen dagligt. De benytter blandt andet mobilen til at låne penge.

I 2011 stod mobilen kun for 20 % af internetforbruget.

Der er altså sket en voldsom stigning i antallet af danskere, der går på nettet via mobilen.

Det er dog i langt højere grad den yngre generation, der benytter sig af mobilen til at gå på internettet, end det er de ældre.

Andelen af unge danskere mellem 16 og 24 år, der dagligt bruger internet på mobilen, rammer næsten 90 %, ifølge en undersøgelse lavet af Slots- og Kulturstyrelsen (Ministeriet).

Mobilen har på kort tid ændret danskernes vaner. Vi bruger eksempelvis mobilen til en lang række formål, der tidligere foregik på computeren.

De funktioner, der har vundet mest frem, er brug af mobilen til finansielle formål. Mange anvender eksempelvis mobilen til at betale regninger og tjekke netbank.

Ifølge DR’s undersøgelse er mobilen med diverse bank apps gået hen og blevet et økonomisk kontrolcenter, hvorfra man løbende kan foretage sig og kontrollere finansielle handlinger.

I dag bruger over halvdelen af danskerne mobilen til økonomiske transaktioner med eksempelvis Swipp og MobilePay.

Andreas Linde, adm. direktør for sammenligningstjenesten fair-laan.dk, har fulgt med i den digitale udvikling:

“De digitale tendenser går alle i samme retning - folk bruger mobilen mere og mere, hvilket hænger sammen med, at den får flere funktioner. Vi kan for eksempel se, at halvdelen af dem, der tager et lån, bruger mobilen til at ansøge og godkende processen.”

På fair-laan.dk kan du læse mere om de såkaldte SMS-lån og finde en udbyder af SMS-lån på få minutter.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i et samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Når en artikel er markeret med 'annonce' eller 'annoncørbetalt indhold', betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel. Indholdet skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med 'Annoncørbetalt indhold' og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.

Mobilen er blevet det nye økonomiske kontrolcenter

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce