Togulykken er en dybt tragisk ulykke, som ikke måtte ske


Togulykken er en dybt tragisk ulykke, som ikke måtte ske

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.


Hans Bjerre Jensen, Forsythiavej 45, Egeskov, Fredericia
Morten Pape/Foto: Morten Pape
Læserbrev. 

Læserbrev: Som tidligere oliechauffør kører det rundt i hovedet: Hvad var det ved den her togulykke, som gik galt?

Som oliechauffør var vi til tider på køreteknikkursus, og der var en lærer, som hed Dyreby.

Han var i et udvalg, hvor man spolede et færdselsuheld tilbage og fandt årsagen.

Ved uheldet med godstoget er det lige nu kongetappen og låsebeslaget, som får skylden.

Jeg mener, det er den tomme trailer på den første banevogn, der er miseren.

Da godstoget kommer ud af tunnellen på vej over lavbroen, blæser det voldsomt fra nord, og den bagerste ende af traileren bliver løftet op, så den hænger halvvejs ud over kanten af banevognen et par km.

Hvis kongetappen og beslag ikke havde holdt traileren, var den faldet helt ned på de andre skinner, og lyntoget kunne være blevet afsporet.

Nu hang den halvvejs på siden og blev knust af lyntoget.

Det er kongetappen og beslaget, som gør, at traileren bliver hængende.

Hvis vinden var fra syd, var der ikke sket noget.

Nu skal der nedsættes en kommision, som holder møde hver 14. dag, og efter to år har vi resultatet, og alle trailere og godsvogne holder stille.

Så længe der er læs på vognene, sker der ikke noget, men de tomme skal have sikkerhedskæder på i hjørnerne som på godsfærgerne.

Hvis den har stået med bagenden mod kørselsretningen og er blevet fyldt med luft, så skulle den have været spændt fast i de fire hjørner som på godsfærger i blæsevejr.

Togulykken er en dybt tragisk ulykke, som ikke måtte ske

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce