Vi bruger cookies!

hsfo.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.hsfo.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Tak for professionel og menneskelig behandling på sygehusest


Tak for professionel og menneskelig behandling på sygehusest

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Horsens debat. 

Læserbrev: Kære hospitalsdirektør Lisbeth Holsteen Jessen,

I de sidste 10 år har min amerikanske kone og jeg holdt sommerferie i As Vig, også i år.

Vore ture ind til Horsens er regelmæssige, og vi holder rigtigt meget af at tage derind, både for at spise på hovedstrøget, men også for at handle i byens butikker. Beringslagteren, Imerco og Kop & Kande er blandt vore favoritter.

I år var ferien dog ikke uden problemer, idet min kone fik en allergisk reaktion på en medicin, som hun har taget herhjemme i ca 20 år.

Det medførte et besøg hos lægevagten på Horsens Sygehus om morgenen den 24. juni og en hurtig tur på skadestuden allerede næste morgen.

Der tales meget og ofte negativt i danske medier om det danske sygehusvæsen. Vor oplevelse passer absolut ikke til de beskrivelser. 

Lægen på lægevagten indrømmede, at hun ikke umiddlebart vidste, hvad hun stod overfor, men stillede endeligt en disgnose og ordinerede medicin, som virkede. Vi blev dog advaret om, at symptomerne kunne komme tilbage enten allerede samme nat eller evt. meget senere.

I nattens løb kom symptomerne ganske rigtigt tilbage, og vi blev straks telefonisk henvist til skadestuen på Horsens Sygehus.

Lige fra lægesekretæren i modtagelsen til den virkeligt dygtige og sympatiske sygeplejerske, som tog sig af os til reservelægen, alle talte professionelt engelsk, hvilket beroligede min ikke-dansktalende kone meget.

Personalet på skadestuen var professionelle og imødekommende, utroligt venlige og meget forstående overfor vor situation, hvor patienten stod uden cpr-nummer og i et fremmed land, hvor jeg dog fortsat et statsborger.

Efter behandling og ni timers observation blev min kone udskrevet, men med flyforbud i tre dage. Vor hjemrejse til Chicago var bestilt til næste dag.

Vi finder begge behov for at udtale vor store tak og ros til personalet på skadestuen på Horsens Sygehus for den gode og professionelle behandling, korrekte diagnose og store evne til at få os begge til at føle os i gode hænder.

I USA tales der fortsat meget om dets sygevæsen og oftest i negative vendinger, og Danmarks sygevæsen blev tit under den seneste valgkamp holdt frem som et skræmmeeksempel.

Det danske sygevæsen sætter virkeligt patienten i fokus, og det er ikke altid tilfældet overalt i USA.

Danmarks sygevæsen viste sig overfor os fra den bedst tænkelige side, både medicinsk, professionelt og menneskeligt.

Vi sender en stor tak til skadestuen på Horsens Sygehus for den fine og professionelle behandling og korrekte diagnose.