Vi bruger cookies!

hsfo.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.hsfo.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Omfartsvej syd og øst om Horsens - ja tak


Omfartsvej syd og øst om Horsens - ja tak

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.


Flemming Ejlersen, Stensballe Strandvej 199, Horsens, kandidat til byrådet i Horsens, Konservative, og formand for Horsens Havn
Billede
Horsens debat. 

Læserbrev: Der har allerede været skrevet meget om omfartsvej syd og øst om Horsens. Mange kalder umiddelbart denne omfartsvej for "Klokkedal-løsningen". Men, lad mig slå fast: Den omtalte skitserede vej mellem Bjerrevej og Bollervej går IKKE igennem Klokkedal, men delvist langs med Nordrevej vest for Klokkedal.

I 1999 gennemgik jeg kommuneplanerne for Tyrsted for så vidt angår fremtidige vejanlæg. Det viste sig allerede dengang, at en omfartsvej fra Bjerrevej til Bollervej var på tegnebrættet. Når jeg allerede i 1999 kunne finde disse oplysninger, må det også have været viden for beboere, der har bygget hus i området siden.

Denne vejføring er ingen overraskelse, men en nøje planlagt del af det vejsystem, som skal lede trafikken uden om byen.

Omfartsvejen føres videre fra Bollervej til havnen. Dette aflaster Bjerrevej og Høegh Guldbergs Gade kolossalt, og den tunge trafik til- og fra havn og varehuse flyttes bort fra trafikerede gader i midtbyen. Med lidt behændighed kan vejen føres videre fra havnen og ind mod inderhavnen med mulighed for forbindelse til Strandpromenaden bag om Handelsbanken og Fakta - uden at være en del af Høegh Guldbergsgade.

Der har været skrevet en del om, at en sådan vej ikke vil være til gavn for nogen, men se allerede nu efter godt 14 dage er den nye Vestvejsforlængelse blevet en stor succes. Hele Tyrsted Syd og store dele af Bjerre Herred slipper for Bjerrevej/Bollervejskrydset og Strandkærvej med disse anlægs begrænsninger, når der skal køres mod motorvej og mod Silkeborg.

Vi skal også huske på, at der i midtbyen bliver mange flere beboere end i dag, vi taler om tusinder, og med den vækst i øvrigt, der er i Horsens, er der stort behov for nye vejanlæg. Den trafik, der ikke har noget at gøre i midtbyen, skal væk. Og meget gerne snart. Derfor bør kommunalbestyrelsen fremskynde vejanlægget syd og øst om Horsens. Det kan ikke nytte noget, at det først kommer omkring 2025.

Det konservative Folkeparti i Horsens har initieret og støttet infrastruktur-tiltag hele vejen igennem, og vil fortsætte hermed til gavn for industri og borgere.

Erhvervslivet råber op: Vejudvidelse må ikke gå i stå