Efter modeshow: Kortlæser-firma vil gerne høre fra kvinder, der har mistet penge

Det svenske firma iZettle hører gerne fra utilfredse handlende efter modeshowet i Skanderborg. Arkivfoto

Efter modeshow: Kortlæser-firma vil gerne høre fra kvinder, der har mistet penge

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Svenske Izettle siger, at fejlen med for store beløb, der blev trukket på dankort under modeshowet i Skanderborg, ikke ligger hos dem. Virksomheden er underlagt det svenske finanstilsyn.

Skanderborg: De kunder, der har købt tøj ved et modeshow i Skanderborg og fået trukket for mange penge, må meget gerne henvende sig til den svenske virksomhed iZettle. 

- Vi råder kortindehaverne til at kontakte os. Vi vil gerne have, at alle, som handler med iZettle, får en god oplevelse og forsøger at hjælpe de ramte på de måder, vi kan, oplyser firmaets kommunikationschef Malena Heed. 

Det svenske firma iZettle laver små kortlæsere til mobiltelefoner og apps, så en tjener f.eks. kan tage imod betaling ved kundernes bord. Desuden er iZettle et e-pengeinstitut, der er underlagt de svenske finansmyndigheder. 

Flere kvinder har fortalt, at de betalte med kort i en kortlæser af mærket iZettle ved modeshowet i Skanderborg. En af dem købte to par sko til 800 kr., fik en kvittering, men fik trukket 10.000 kr. på kortet. Politiet har bekræftet, at der kommet fem anmeldelser om lignende tilfælde. 

Flere kvinder har til avisen forklaret, at det var arrangøren af modeshowet, Medina Docaj, som stod i et outlet-butik og betjente dem personligt med kortlæseren. 

Via sin advokat har hun oplyst til avisen, at hun forgæves har henvendt sig til iZettle for at få en redegørelse. Hun oplyser også, at sagen er meldt til politiet for det tilfælde, at der er sket noget kriminelt og ikke en undskyldelig fejl fra iZettles side.

Der er ikke sket en fejl hos os eller hos banken. 
Malena Heed, kommunikationschef i iZettle

Ikke tale om teknisk fejl her

Izettle oplyser, at firmaet udbetaler pengene til den bankkonto, som brugeren har angivet i deres system. Af juridiske årsager kan iZettle ikke oplyse kontonummeret eller ejeren. 

- Vi er i kontakt med forhandleren, politiet og den bank, hvor pengene er betalt. Og jeg kan bekræfte, at der ikke er sket nogen teknisk fejl hos os eller banken, skriver kommunikationschef Malene Heed i en mail til avisen. 

Hvis man vil i kontakt med banken, fordi man har fået trukket for mange penge, kan man skrive til security@izettle.com

Efter modeshow: Kortlæser-firma vil gerne høre fra kvinder, der har mistet penge

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce