Vi bruger cookies!

hsfo.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.hsfo.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Fusioneret el-selskab: Orientering ville kræve 16.000 breve

Flere lokale andelshavere har ikke haft problemer med at forstå, at MES og RAH er fusioneret. Privatfoto

Fusioneret el-selskab: Orientering ville kræve 16.000 breve

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

En fusion mellem elselskaberne MES og RAH er ikke blevet kommunikeret direkte ud til andelshavere. Man har sat sin lid til den digitale verden.

Brande: For at kunne overleve på markedet, besluttede elselskabet MES, med base i Brande, at fusionere med RAH, et elselskab fra Ringkøbing, i maj måned.

Fusionen var ingen hemmelighed, men man havde fra elselskabets side valgt ikke at sende orienteringsbreve ud til de 16.000 andelshavere, der får strøm fra MES. Et valg, der bunder i, at det dels er krævede at sende 16.000 breve ud og dels satsede man på, at informationen om fusionen på MES' hjemmeside var tilstrækkelig.

- Vi regnede med, at hvis nogen var i tvivl om noget, at de så ville gå på vores hjemmeside, hvor fusionen er beskrevet, lyder det fra Svend Mathiassen, bestyrelsesformand i MES.

- Der sker ingen ændring for andelshaverne. Der er kun tale om en ændring i vores logo.
Svend Mathiassen, bestyrelsesformand i MES.

Rammer ikke kunderne

Som avisen kunne skrive i sidste uge, skabte det forvirring, at elregningerne pludselig havde en anden afsender, end kunderne havde været vant til. Ifølge Svend Mathiassen har andelshaverne modtaget to opgørelser indenfor kort tid; En slutopgørelse fra MES og en aconto-opkrævning fra RAH+MES. Forvirringen skulle være opstået, da der i toppen på regningen nu stod RAH+MES og ikke kun MES. Men det er ifølge Svend Mathiassen også den eneste ændring.

- Der sker ingen ændring for andelshaverne. Der er kun tale om en ændring i vores logo.

Majbritt Skriver Mortensen, direktør i MES, kan godt forstå, hvis folk er blevet forvirret over navneskiftet, men understreger, at oplysningen om fusionen med RAH både er blevet omtalt i pressen og kommunikeret ud på elselskabets hjemmeside.

 

Overleve eller lukke

I en lokal facebookgruppe for Brande og omegn, er der heller ikke meget forvirring at spore over fusionen.

- Oplever mig fuldt orienteret. Har fået lidt tilbage fra MES og ny aconto fra RAH. Ingen grund til panik, skriver Helle V. Nielsen.

Daniel Peter Hedenborg skriver.

- Hvad er der at misforstå. På regningen står der jo både RAH og MES.

Majbritt Skriver Mortensen oplyser, at en fusion var nødvendig for at kunne overleve - alternativet var at lukke.

- Vi har gjort meget for at vi stadig kunne bevare vores egen identitet, og blandt andet derfor har vi også stadig kundeservice i Brande.