Vi bruger cookies!

hsfo.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.hsfo.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Venstre: Business Horsens har ikke opbakning i baglandet i Klokkedal-sag

Gruppeformand Martin Ravn (V) har ifølge eget udsagn forsøgt at komme i dialog med Business Horsens, men uden held. Arkivfoto: Mette Mørk

Venstre: Business Horsens har ikke opbakning i baglandet i Klokkedal-sag

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Martin Ravn argumenterer i et læserbrev i Folkebladet for, hvorfor Venstre mener, at en forlængelse af omfartsvejen langs Klokkedal er "nytteløs". Samtidig kritiserer han Business Horsens for at være styret af "personlige holdninger".

Horsens: Bestyrelsen i Business Horsens har ikke opbakning i baglandet, når den opfordrer politikerne til at lægge uenighederne på hylden og tage en hurtig beslutning om at forlænge omfartsvej syd fra Bjerrevej langs Klokkedal til Bollervej og havnen.

Det mener det største oppositionsparti i Horsens Byråd, Venstre. Gruppeformand og borgmesterkandidat Martin Ravn leverer i et læserbrev i Horsens Folkeblad onsdag argumenter for, hvorfor forlængelsen i hans øjne er "nytteløs". Samtidig kritiserer han uden at nævne navne "enkeltpersoner" i Business Horsens, der ifølge ham er styret af deres egne personlige holdninger.

- Jeg tror ikke, at Business Horsens repræsenterer et samlet erhvervsliv i den her sag. Det er i hvert fald fald ikke min fornemmelse, når jeg snakker med virksomheder i kommunen. Erhvervslivet vil ligesom os løsninger, der er samfundsøkonomisk rentable og tilpasset de naturskønne områder, vi har i kommunen. Det er det, jeg hører, når jeg er ude hos virksomhederne. De forstår faktisk godt vores argumenter, siger Martin Ravn til avisen.

I læserbrevet skriver han, at "Business Horsens' politiske udmelding om en tvungen vejføring langs Klokkedal er et udtryk for enkeltpersoners holdning."

Og senere skriver han, at det "underbygges af den larmende tavshed, der har præget Business Horsens i sagen om den trafikale løsning, kommunens forvaltning har præsenteret for Bilka-området. Et løsningsforslag, som de erhvervsdrivende i området frygter vil underminere deres forretning".

Bestyrelsesmedlemmer i Business Horsens: Formand og direktør tegner biksen
Jeg tror ikke, at Business Horsens repræsenterer et samlet erhvervsliv i den her sag. Det er i hvert fald fald ikke min fornemmelse, når jeg snakker med virksomheder i kommunen.
Martin Ravn, gruppeformand, Venstre

Dialog blev afvist

Martin Ravn siger, at han efter de seneste udmeldinger før sommerferien fra erhvervsdirektør Signe Marie Smidt og bestyrelsesformand Finn Pedersen har forsøgt at komme i dialog med Business Horsens.

- Jeg vil jo gerne forklare og diskutere, hvad der ligger bag vores ønske om at skrotte Klokkedal-løsningen, men det er blevet afvist med begrundelser som, at sagen ikke er stor nok, og at Business Horsens ikke tager side politisk. Den afvisning forstår jeg ikke, siger Martin Ravn.

Gruppeformanden slår fast, at Venstre ikke kommer til at stemme for en Klokkedal-løsning. Også selv om Venstre tidligere på året sagde god for at sende den omfattende infrastrukturplan Trafik 2030 videre i det politiske system. Klokkedal-løsningen er nævnt i trafikplanen.

- Vi er helt enige i, at der skal investeres 800 mio. kr. i infrastruktur. Men det skal gøres på den rigtige måde, og der er flere elementer i planen, vi er i tvivl om, og som vi er nødt til at diskutere, siger Martin Ravn.  

Den rigtige løsning, der overflødiggør en vej langs Klokkedal, er ifølge Venstre at fremskynde en vejføring mellem Ove Jensens Alle og Bollervej kombineret med en udbygning af krydset Bollervej/Strandkærvej/Bjerrevej med svingbaner og gangtunneler, som sikrer eleverne til og fra Dagnæsskolen.

- I det nordlige Horsens kan vi godt klare os uden en omfartsvej ved at optimere Langmarksvej, Vestergade og Schüttesvej. Det kan vi også i syd, konstaterer borgmesterkandidaten.