Vi bruger cookies!

hsfo.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.hsfo.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Lokalråd scorer puljepenge: Nu vil de score flere turister

Rosenvold Strand Camping og andre turistaktører kan se frem til at få ny hjælp at kapre turister. Stouby og Omegns Lokalråd har nemlig fået penge til turist-markedsføring. Arkivfoto

Lokalråd scorer puljepenge: Nu vil de score flere turister

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Stouby og Omegns Lokalråd har fået lovning på 150.000 kroner. Pengene skal bruges på at nå ud til flere turister.

Stouby: Natur, fyrtårn, campingpladser og hotel. Stouby har masser at byde på, og tilbuddene skal flere turister have besked om.

Derfor har Stouby og Omegns Lokalråd sat gang i et projekt, der har til formål at markedsføre byen og området som et samlet, selvstændigt turistmål. Og nu har lokalrådet fået penge til at komme rigtigt fra land.

150.000 kr. har Erhvervsstyrelsen bevilget. Pengene kommer fra en landdistriktspulje, som i denne omgang har uddelt 11 mio. kr. til 51 projekter, hvoraf Stoubys "Landsby, som centrum for turisme" var et - og det eneste i Hedensted Kommune.

Hvad mener I om havnefestens terrorsikring?
Turister i dag vil i højere grad have den nære og mere lokale oplevelse. De er "midlertidigt lokale", og det falder fuldstændigt i tråd med at markedsføre en hel landsby, et helt lokalsamfund, som en destination.
Rikke Friis-Nielsen, turistchef, Hedensted Kommune.

God til at skaffe penge

Lokalrådsformand Ole Lyse modtog beskeden mandag via mail, og han er naturligvis glad:

- Jeg er vældig godt tilfreds med det, men vi er efterhånden også blevet ret gode til at ansøge, siger han med henvisning til striben af andre lokale projektansøgninger, der har givet bid, bl.a. restaureringen af Træskohage Fyr.

Skal lægge en plan

Med den nye portion penge følger flere krav.

Et af dem er, at lokalrådet inden midten af september skal vende tilbage med en mere detaljeret beskrivelse af, hvad pengene skal bruges til. - Vi vil ud med en bredere historie om vores område, end når vi er en del af en folder for hele Hedensted Kommune, og nu skal vi ned i detaljen om, hvordan vi vil gribe det an, siger Ole Lyse.

Reklamefoldere, en hjemmeside og netværksarbejde med turistaktører i andre lande er blandt ideerne på bordet.

Er en god idé

Turistchef i Hedensted Kommune, Rikke Friis-Nielsen, er glad på Stoubys vegne og bakker op om den særskilte markedsføring af området Stouby, som kommunen også har udpeget som et af fire lokale turistområder.

- Turister i dag vil i højere grad have den nære og mere lokale oplevelse. De er "midlertidigt lokale", og det falder fuldstændigt i tråd med at markedsføre en hel landsby, et helt lokalsamfund, som en destination, siger hun.