Vi bruger cookies!

hsfo.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.hsfo.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Lokal virksomhed fejrer 125 års jubilæum og skifter ud i toppen

Niels Burcharth er indehaver af virksomheden på Nokiavej. Her står en gammel budcykel, som tidligere er blevet flittigt brugt. Arkivfoto

Lokal virksomhed fejrer 125 års jubilæum og skifter ud i toppen

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Fredag er det 125 år siden, virksomheden Niels Burcharth blev grundlagt i Horsens. Selvom virksomheden er i en god gænge, skal der stadig fuld fokus på fremtiden, lyder det fra Nicolai Hansen, som er ny adminsterende direktør.

Horsens: Når virksomheden Niels Burcharth på Nokiavej i Horsens fredag har 125 års jubilæum, er det OK at kigge tilbage i tiden. I hverdagen er der derimod fuldt fokus på fremtiden i virksomheden, der leverer forskellige typer transportbånd til en lang række industrivirksomheder samt forhandler industriporte.

Fredag fejrer virksomheden, at det er 125 år siden, virksomheden blev grundlagt på Torvet i Horsens. Samtidig markeres det, at Jan Cortzen og Nicolai Hansen er udpeget som henholdsvis salgsdirektør og administrerende direktør. Skiftet i direktionen skete 1. april, da den tidligere administrerende direktør, 65-årige Frank Elkjær, valgte at hellige sig arbejdet i bestyrelsen og som konsulent.

Både Jan Cortzen og Nicolai Hansen har været i Burcharth-firmaet i over 20 år og har dermed fulgt den udvikling, som virksomheden har været igennem.

- Der har været et par store spring i udviklingen. Det første var, at vi i 2004 fik etableret os med egen større fabrik på Nokiavej. Her fik vi bygget en stor fabrik med nye lokaler, der er strømlinet til det, vi gør i dag. Samtidig fik vi solgt den gamle tekniske forretning fra, som gjorde, at vi kunne fokusere fuldt ud på transportbånd og industriporte, forklarer Nicolai Hansen.

Kunderne stiller højere og højere krav til effektiviseringer i industrien, og de krav skal vi være klar til at opfylde.
Nicolai Hansen, adm. direktør i Niels Burcharth
Niels Burcharth A/S
Virksomheden ligger på Nokiavej i det vestlige Horsens, hvor virksomheden byggede domicil i 2004.Her arbejder i dag 20 medarbejdere.

Niels Burcharth er indehaver, og i spidsen for virksomheden står salgsdirektør Jan Cortzen og administrerende direktør Nicolai Hansen.

Firmaet leverer kundespecificerede transportbånd bl.a. af kunststof til bl.a. fødevareproduktion, møbel- og træindustrien samt emballage- og grafisk produktion.

Desuden forhandler virksomheden industriporte.

 

Produkter ender i hele verden

Transportbåndene og industriportene er stadig kernekompetencerne i den lokale virksomhed og det, der satses på fremadrettet. Tidligere var kunderne primært lokale virksomheder, mens de i dag har hjemme i hele landet og verden.

- Vi har ikke den helt store eksport - måske tre til fire procent, men vores produkter ender i lande lige fra Japan og Chile til Grønland, forklarer Nicolai Hansen.

Han er oprindelig uddannet hos Sanistål i Vejle, men blev i 1996 spurgt, om han ville arbejde hos Niels Burcharth. Siden har han stille og roligt arbejdet sig op i virksomheden i de 21 år, han har været ansat.

På lignende vis startede Jan Cortzen som sælger, hvorefter han blev salgschef, inden han i april satte sig i stolen som salgsdirektør.

- Jan og jeg supplerer hinanden rigtig godt, og derfor har vi delt kompetencerne mellem os. Jeg har lidt flere administrative kompetencer, mens Jan er rigtig skarp på det salgsmæssige samt marketing, fortæller Nicolai Hansen.

Vi skal hele tiden fremad

I den kommende tid skal han og Jan Cortzen lige lære deres nye roller at kende, men de har stadig fokus på udvikling.

- Vi skal ud over stepperne og udvikle forretningen. Den største udfordring lige nu er, at verden forandrer sig enormt hurtigt, og vi skal hele tiden holde øje med de forandringer, der sker, så vi kan tilpasse os. For 15-20 år siden var konkurrencen mere regional og national. I dag er det få søgeord på Google, og så har du en leverandør, siger Nicolai Hansen.

Det stiller krav til virksomheden.

- Vi skal være meget skarpe på det, vi kan. Det går godt for os, og vi har en sund forretning, men bevæger vi os ikke fremad, svarer det til at gå bagud, konstaterer direktøren.