Vi bruger cookies!

hsfo.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.hsfo.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Ægtepar og søn bag designvirksomheden Woud

Mia Koed er designchef i firmaet og kigger alle design igennem selv. Papsønnen Nicholas Koed sørger for brandingen af kollektionerne. Foto: Mads Hansen

Ægtepar og søn bag designvirksomheden Woud

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Horsens: Ægteparret Mia Koed og Torben Koed Hansen står bag Designfirmaet Woud, som har syv ansatte. Blandt dem er Torben Koed Hansen søn. Opskriften på vejen frem været: stærkt team og branding, branding, branding.

- Vi har ansatte til forskellige poster, men alle hjælper, når lastbilerne skal pakkes, og når vi skal på messer, sælger vores bogholder også møbler. Vores ansatte skal have lyst til at arbejde i en virksomhed, hvor der altid kan bruges hænder, siger Mia Koed.

På posten som marketing manager - altså manden, der skal sørge for firmaets branding og markedsføring - sidder Torben Koed Hansens søn, Nicholas Koed.

- Jeg skulle godt nok lige tænke en ekstra gang over det, ingen jeg sprang ud i det. Jeg tænkte meget over, hvordan det ville være med kollegaerne, når det var min far og papmor, der var stifterne, siger Nicholas Koed.

Hverken Mia Koed eller Nicholas Koed har fortrudt, for ifølge dem er der ingen forskel på, hvem man er i deres firma. Til gengæld har Nicholas Koeds bachelor i internationalt salg og marketing været vigtig for firmaet.

- Vi har valgt at slå os op på unikke møbler, skabt af unge designere. Det er en vigtig opgave at vise omverdenen, hvad vi står for. Derfor bruger jeg meget tid på sociale medier og på, at der er fokus på historien bag vores møbler, siger Nicholas Koed.

Dét er gået så godt, at møblerne nu sælges i 27 lande og i 32 butikker i Danmark

Woud designer sofaer, borde og lamper til hele verden