Vi bruger cookies!

hsfo.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.hsfo.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Skattelettelser - eller ej. Er detr virkelig takken for al vores knokleri?

Skattelettelser - eller ej. Er detr virkelig takken for al vores knokleri?

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Per Hovgaard, Niels Bohrs Vej 28, Viby J.
Pension
Debat. 

Politik: Her "sitter" vi så med skægget i postkassen, alle vi gamle nisser, der har knoklet den del ud af bukserne, der er højest, når vi plukker jordbær, gennem en menneskealder, for at vore efterkommere kan leve et anstændigt liv i dagens Danmark.

Og hvad er så takken herfor?

Den fik alle vi folkepensionister den 29. august 2017, serveret af en fuldstændig umenneskelig regering, der her viser sit grimme fjæs i en umenneskelig nedgørelse af de borgere i Danmark, der i forvejen har det svært økonomisk, mens de igen giver til de bedre stillede.

De mange milliarder, denne regering vil give de højest lønnede i skattenedsættelser, tages fra velfærden i Danmark, og det dør man altså af.

Alt imens, at den nuværende regering giver skattelettelser til alle, der er på arbejdsmarkedet, giver de ikke en krone til landets folkepensionister, og andre, der af uransagelige årsager ikke har et arbejde.

Det er i sig selv noget griseri, men ikke nok med det. Hvis jeg var på arbejdsmarkedet som almindelig lønmodtager, ville jeg blive møgsur, når jeg kan erfare, at en almindelig lønmodtager efter skatteoplægget vil have omkring 5-8.000 kr mere om året at gøre godt med, mens dem, der har en lønindkomst på en million om året (og det er der masser, der har, ikke mindst indenfor det offentlige) vil have ca. 30.000 kr. mere om året. Til dem hører også de, der har stillet skatteforslaget.

Jeg håber, at DF og Socialdemokratiet sætter hælene i og siger fra, og så skal jeg ellers opfordre de mange folkepensionister, der kun har folkepensionen at leve for, at de overvejer deres kryds ved både kommune- og landsvalget, og sætter det hos et parti, der tænker på velfærden i Danmark i stedet for at give til alle de, der har så rigeligt i forvejen.

Det er vanvittigt, hvad Venstre, Konservative og Liberal Alliance her har sat i gang.