Vi bruger cookies!

hsfo.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.hsfo.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Mercedes E-klasse smider kludene

Den åbne model er lidt lavere end sedanen, og de udposede ponton-bagskærme fra forgængeren er nu væk - ligesom i coupeen.

Mercedes E-klasse smider kludene

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Den nye E-klasse er nu klar som en elegant cabriolet, der har klare tråde til den større S-klasse.

Offensiven fortsætter hos Mercedes, som nu viser en åben version af den nye E-klasse, der blev præsenteret i fjor. Som den netop lancerede E-klasse coupé læner den sig op ad den større S-klasse på designfronten, hvor den åbne E-klasse er langt mere spændstig end forgængeren. Ligesom i coupéen har Mercedes' chefdesigner Gordon Wagoner også her skilt sig af med de lettere aparte ponton-udposninger på bagskærmene.

Her er masser af tråde til S-klassen, hvor Mercedes fremhæver den akustisk isolerede kaleche, som kan slås op og i på 20 sekunder med op til 50 km/t. Modellen har selvfølgelig mærkets Aircap- og Airscarf-systemer, som henholdsvis giver læ og varme til hovedet med varm luft i nakkestøtten, og hvor Mercedes i fjor fik lov til at bruge sidstnævnte igen, efter det ellers så ud til, at mærket ikke måtte markedsføre Airscarf efter en sag om ophavsrettigheder.

Den firesæders cabriolet er med sin 4,83 meter 12,3 cm længere end forgængeren, mens den også byder på 11,3 cm. længere akselafstand, hvilket også vil kunne mærkes på bagsæderne. Faktisk er cabrioleten sænket 1,5 cm i forhold til limousinen, mens der er mulighed flerkammers luftaffjedring og støddæmpere med opsætning til henholdsvis Comfort, Sport eller Sport Plus.

Inden døre er der dømt diskret luksus med hele viften af komfort og infotainment-systemer, inklusive muligheden for systemet med to store 12-tommers skærme, der styres med en touchpad-lignende controller i rattet - ligesom de mindre skærme. Den åbne Mercedes byder bl.a. på trådløs opladning af telefonen, som også har en nøglefunktion, men i øvrigt en række udstyrsmuligheder, der også omfatter en AMG-line-version. Modellen kan også bestykkes med Distance Pilot Distronic, som er en adaptiv fartpilot, der kan følge en forankørende bil helt op til 210 km/t.

Motorprogrammet spreder sig fra en E220d diesel med 194 hk til en E400 4Matic benzin med 333 hk. Alle har en ni-trins automatgearkasse som standardudstyr. For første gang er det nu også muligt at bestille firehjulstrækket 4Matic til en åben E-klasse.

Der er også tænkt på praktikaliteten. Bagagerummet kan klare 385 liter med taget oppe, og 310 liter, når det er nede. Mens bagsæderne, som kan deles i forholdet 50/50, giver plads for at stikke et par ski gennem hullet ved ryglænet.

På vejen byder modellen bl.a. på Magic Vision Control hvor vinduesviskerne med små dyser kun sender den mængde sprinklervæske ud, som er strengt nødvendig, og som tager hensyn, når kalechen er nede, så de ombordværende ikke bliver våde.

Priserne begynder ved små 888.000 kr. plus lev.